Hrvatski jezik 3. r. SŠ - Gavranova i Ibsenova „Nora“
Hrvatski jezik 3. r. SŠ - Gavranova i Ibsenova „Nora“
Autor: Ljiljana Bilbija
Opis:
– analiza i usporedba ulomaka književnih tekstova Mire Gavrana „Nora danas“ i Henrika Ibsena „Nora ili Kuća lutaka“ na sadržajnoj i izraznoj razini
– analiza i usporedba obilježja likova u Gavranovu i Ibsenovu tekstu
Aktivnosti i sadržaji:
– opis viđenja ljudskih prava i društvenih vrijednosti
– čitanje, analiza, interpretacija ulomaka iz Gavranove drame „Nora danas“ (https://bit.ly/noradanas1)
– portretizacija Gavranove Nore i prikaz komunikacije dvaju supružnika
– analiza Norina karaktera i morala i suvremena braka (zamijenjene uloge supružnika)
– portretizacija Tonija – pobuna muškarca, supruga, oca i analiza temeljnih prava i vrijednosti u suvremenu društvu
– analiza odnosa stvarnoga života i kazališta
– čitanje, analiza, interpretacija i usporedba ulomaka iz Gavranove drame „Nora danas“ i Ibsenove drame „Nora ili Kuća lutaka“
– tematiziranje motiva slobode, uloge muškarca u obitelji, institucije braka i obitelji (opis gledišta muškarca, supruga, oca)
– usporedba Gavranove i Ibsenove Nore: prikaz slobodne i pobunjene žene, muškarca kao stupa obitelji, institucije braka i obitelji (opis gledišta žene, supruge, majke)
– usporedba kazališne uprizorbe (https://bit.ly/virtualnokazaliste), kratkoga filma (http://bit.ly/ibsenisuvremenost) i dramskoga teksta (https://bit.ly/noradanas1) – Vennov dijagram
– analiza sadržajne i izrazne razine drame Elfride Jelinek, „Što se dogodilo nakon što je Nora napustila muža, ili potpornji društva“ i samoprovjera (tablični zapis)
Godišnji izvedbeni kurikulum: https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929