Učitavanje video playera...
00:17:31
Hrvatski jezik, 1. r. SŠ - Moj je dom jezik – suvremena dijalektna poezija: Drag
Autor: Draženka Čutura Opis: – objašnjava razliku između hrvatskoga jezika kao sustava govora i hrvatskoga standardnog jezika – izražava svoj literarni stav o pjesmama na čakavskome narječju Drage Štambuka – primjenjuje književnoteorijske pojmove na pjesmama iz zbirke „Kad su miši balali molfrinu“ (rimotvorni elementi, govorne figure i povezivanje sa značenjem pjesme te elementi igre riječi) – istražuje nematerijalnu baštinu Zlatna formula hrvatskoga jezika ča-kaj-što. Aktivnosti i sadržaji: – slušanje pjesama Drage Štambuka na čakavskom narječju u izvedbi samog autora – https://artikulacije.hr/objavljen-je-... – http://m-brojevi.com/skup-2020/zlatna... – pisanje vezanog teksta u kojem učenik procjenjuje utjecaj igre riječi i čakavskog narječja na ideju pjesme i raspoloženje, odnosno čitatelja – argumentacija stava – treba li suvremene dijalektne pjesnike i pjesme uvrstiti u nastavu Hrvatskoga jezika – izbor zadataka za samostalni rad u kojem se potiče svijest o važnosti mjesnih govora: a) Napišite pjesmu u stihu ili prozi na svom mjesnom govoru. Pokušajte iskoristiti oblike jezičnog ludizma (igre riječi). b) Pročitajte u cijelosti zbirku pjesama Drage Štambuka „Kad su miši balali molfrinu“. Odaberite jednu pjesmu i zapišite je na standardnom jeziku. c) Istražite koji suvremeni pjesnici pišu na vašem narječju ili mjesnom govoru. Godišnji izvedbeni kurikulum:https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929
Objavljeno: 21.07.2021
Unutar kategorije: Obrazovanje