Hrvatski jezik, 1. r. SŠ - Moj je dom jezik – suvremena dijalektna poezija: Drag
Autor: Draženka Čutura
Opis:
– objašnjava razliku između hrvatskoga jezika kao sustava govora i hrvatskoga standardnog jezika
– izražava svoj literarni stav o pjesmama na čakavskome narječju Drage Štambuka
– primjenjuje književnoteorijske pojmove na pjesmama iz zbirke „Kad su miši balali molfrinu“ (rimotvorni elementi, govorne figure i povezivanje sa značenjem pjesme te elementi igre riječi)
– istražuje nematerijalnu baštinu Zlatna formula hrvatskoga jezika ča-kaj-što.
Aktivnosti i sadržaji:
– slušanje pjesama Drage Štambuka na čakavskom narječju u izvedbi samog autora
– https://artikulacije.hr/objavljen-je-...
– http://m-brojevi.com/skup-2020/zlatna...
– pisanje vezanog teksta u kojem učenik procjenjuje utjecaj igre riječi i čakavskog narječja na ideju pjesme i raspoloženje, odnosno čitatelja
– argumentacija stava – treba li suvremene dijalektne pjesnike i pjesme uvrstiti u nastavu Hrvatskoga jezika
– izbor zadataka za samostalni rad u kojem se potiče svijest o važnosti mjesnih govora:
a) Napišite pjesmu u stihu ili prozi na svom mjesnom govoru. Pokušajte iskoristiti oblike jezičnog ludizma (igre riječi).
b) Pročitajte u cijelosti zbirku pjesama Drage Štambuka „Kad su miši balali molfrinu“. Odaberite jednu pjesmu i zapišite je na standardnom jeziku.
c) Istražite koji suvremeni pjesnici pišu na vašem narječju ili mjesnom govoru.
Godišnji izvedbeni kurikulum:https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929