Hrvatski jezik, 1. r. SŠ - Pisanje natuknica tijekom slušanja, 1. dio
Autor: Ivan Janjić
Opis:
– izraziti svoja iskustva u pisanju natuknica (u školi i izvan škole)
– uočiti funkciju natuknica: natuknica kao vrsta teksta, natuknica kao kognitivna i metakognitivna strategija učenja
– oblikovati natuknice tijekom slušanja intervjua s književnikom i filologom Pavlom Pavličićem.
Aktivnosti i sadržaji:
– osvijestiti važnost pisanja natuknice kao jedne od strategije učenja koja služi za memoriranje znanja (učenje), kao polazište za stvaranje teksta, kao polazište kognicije (vještine elaboriranja i sažimanja)
– istražiti i usporediti leksičko i gramatičko značenje leksema „natuknica“ i „bilješka“ u Školskom rječniku hrvatskoga jezika (https://rjecnik.hr/)
– poštivati normu hrvatskoga standardnog jezika u pisanju natuknica (riječ, sintagma, rečenica, citat)
– na temelju intervjua pisati natuknice o odslušanom i pročitanom tekstu
– komentirati vlastite natuknice i natuknice vršnjaka u razredu o odslušanome intervjuu
– izborni zadatci za samostalni rad povezani su s promišljanjem o natuknici kao vrsti teksta i kao jednoj od strategija učenja te o načinima bilježenja natuknica.
Godišnji izvedbeni kurikulum:https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929