CUC 2010 - Petar Jandrić - E-obrazovanje i umreženo društvo
Umreženo društvo usporedo nudi nove mogućnosti i postavlja nove granice, čime istodobno pruža manje i više slobode pojedincu i zajednici. Ekonomska globalizacija istodobno je i uzrok i posljedica informacijskih i komunikacijskih tehnologija; obrazovanje istodobno stvara tržište rada i odgovara na njegove zahtjeve. Informacijske i komunikacijske tehnologije usporedo centraliziraju i decentraliziraju rad i obrazovanje. Prateći fenomen digitalne razdjelnice, društvena jednakost se u nekim kontekstima povećava dok se u drugima smanjuje. Diskurs umreženog društva nesumjerljiv je s diskursom masovnog društva i njegovih povijesnih prethodnika. Obrazovna pitanja besmisleno je proučavati izvan neposrednog društvenog konteksta: iz tog razloga, e-obrazovanje je nužno analizirati u diskursu umreženog društva.Predavanje počinje analizom odnosa globalizacije i obrazovanja, te sagledava teorijske zaključke u kontekstu suvremenih gorućih tema poput mekdonaldizacije obrazovanja. Analizom fenomena digitalne razdjelnice dosege ovog razmatranja proširuje na e-obrazovanje. Naposljetku, kritičkom analizom dominantnog diskursa istražuje vodeće epistemološke pretpostavke koje informiraju suvremeno e-obrazovanje te predlaže neke smjernice za njegov razvoj.