CUC 2016 - Prijedlog optimalnog korištenja gradiva matematike
Autori: Aleksander Radovan, HUJAK; Branko Mihaljević, HUJAK
Prijedlog optimalnog korištenja gradiva matematike za usavršavanje vještina za programiranje
CUC 2016, Rovinj, 9. studenoga 2016.
Jedna od najvećih dilema kurikularne reforme koja se planira objaviti 2016. godine i provesti narednih godina se sastoji u tome da se odluči je li informatika obvezan predmet ili ne. Tržište rada u Hrvatskoj i inozemstvu vapi za velikom količinom obrazovanih IT stručnjaka [1] i već se sada može predvidjeti da će do 2020. godine u Evropi nedostajati 900.000 stručnjaka ovog profila [2]. Kako bi se što kvalitetnije pripremilo mlade stručnjake za zanimanja iz tih područja, njihovo usavršavanje mora započeti već u osnovnoj školi kroz razne module postojećih predmeta kao što je matematika, osim same informatike koja bi za rješavanje navedenih problema morala biti apsolutni imperativ.
Pomno odabranim poglavljima i područjima matematike učenicima je moguće već u ranim fazama obrazovanja dati uvid u najpotrebnija znanja za razvijanje „programerskog razmišljanja“ te analize i rješavanja problema koji se pojavljuju njihovom u svakodnevnom radu. S dobrim temeljima znanja najbitnijih matematičkih koncepata učenicima se puno lakše percipirati, savladavati i usvajati potrebne tehnike, principe i algoritme kako bi optimalno razvili svoje vještine potrebne za stvaranje uspješne karijere u području programiranja.
U ovom radu autori će predložiti područja matematike koja bi trebala biti zastupljenija u nastavi osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, uzevši u obzir najaktualnije trendove na globalnom tržištu.