CUC2019 - Nespojivo? Spojivo!
CUC 2019 - Na granici mogućega
Nespojivo? Spojivo!
Autori: Marinka Mlinarić; Gordana Lohajner
Knjige i priče pokretači su mašte i zabave. Učenici sve manje čitaju? Provodeći ankete u školi, utvrdili smo da učenici ne gube interes za čitanje, ali prepreka su nedostatak knjižnog fonda te nezanimljiv i nemotivirajući pristup čitanju. Na izvannastavnim aktivnostima polaznike potičemo na čitanje i razvoj čitalačke pismenosti. Cilj je djeci približiti knjige ne samo sadržajno, već da se njima poigraju i zabave. Uključile smo i tehnologiju koju djeca vole, a njome se koriste veoma vješto. Digitalni alati Jeopardy, Crosword labs i Class tools omogućili su nam izradu križaljki, rebusa, kvizova i osmosmjerki. Zamišljeno je da učenici samostalno kod kuće pročitaju zadano djelo, a u školi odrađuju sve ostale aktivnosti. Najčešće na početku sata rješavaju križaljku ili kviz povezan s djelom koje su pročitali kod kuće, u onoj aplikaciji/alatu u kojoj će kasnije stvarati svoje radove. U razgovoru s učiteljem učenici interpretiraju/analiziraju pročitano djelo te iznose svoje dojmove i stavove. Učitelj zadaje i objašnjava izradu kviza ili križaljke (u paru ili u skupini). Nakon izrade, učenici rješavaju i vrednuju radove ostalih učenika. Ono što smatraju netočnim ispravljaju uz učiteljevu pomoć. Potom radove prikupljaju i pohranjuju u oblak OneDrive. Metode čitanja, rada na tekstu, razgovora povezujemo s metodama aktivnog poučavanja (metoda „oluja mozgova“, istraživačka metoda, metoda rješavanja problema, metoda igre), što rezultira kreativnim učeničkim radovima i aktivnim učenjem. Novom ponudom suvremenih naslova za čitanje te umjerenim i odmjerenim korištenjem moderne tehnologije i alata uspjeli smo spojiti nespojivo – da učenici zavole čitanje!