CUC2019 - Igrom (možda lakše) do cilja
CUC 2019 - Na granici mogućega
Igrom (možda lakše) do cilja
Autori: Tamara Srnec; Aleksandra Schill
Kako noviji trendovi u poučavanju zahtijevaju od nastavnika i učenika prilagodbu, kako sadržaja tako i metoda rada, i igra sve više ulazi u nastavu. Za mlađi uzrast učenika postoji puno mogućnosti, a što sa srednjoškolcima? Kako smo i dosad pratili kako na različite načine poučavanja reagiraju učenici gimnazija i tehničkih škola nastavljamo s tom praksom. Kroz različite nastavne sadržaje provukli smo niz nastavnih aktivnosti koji su ustvari igra ili modificirani oblik nekih od poznatih igara. Same aktivnosti pokrivaju dio sata, ali neke i cijeli sat. Neke od igara služe za najavu matematičkih sadržaja, druge pomažu u usvajanju koncepata, a neke u procesu vrednovanja (za učenje i kao učenje). Kroz rad smo nastojali i složenije matematičke sadržaje prikazati kroz model igre. Sve aktivnosti zahtijevaju računalo, tablet ili mobitel. Nastojali smo koristiti alate o kojima smo učili tijekom provedbe pilot projekta e-Škole u našim školama ili smo ih proučavali pripremajući se za promjene koje nas očekuju frontalnim provođenjem kurikularne reforme. Svakako postoje razlike u primjenjivosti materijala i aktivnosti kod učenika gimnazijskih programa (s širim znanjima i interesima) te učenika u tehničkim školama. Kao i svaka implementacija i promjena, uvođenje tehnologije i novih oblika aktivnosti donijela je puno pozitivnog u naš rad, ali uočile smo i niz nedostataka te prikupile ideje za njihovo uklanjanje. Čini se da ozbiljni alati i za sasvim ozbiljne, motivirane i zahtjevne učenike mogu biti prihvatljiva i poticajna igra, a za one manje motivirane poticaj za rad.