Hrvatski jezik 3.r SŠ - Kako čitati Matoševu prozu?
Hrvatski jezik 3.r SŠ - Kako čitati Matoševu prozu? (Književna djela za cjelovito čitanje; Antun Gustav Matoš, Cvijet sa raskršća i Camao)
Autor: Ivan Janjić
Opis:
– osvijestiti poziciju čitatelja i čitateljske strategije
– prepoznati značajke Matoševe poetike u kontekstu hrvatske moderne
– upoznati Matoševe diskurzivne oblike
– interpretirati Matoševe simbolističke novele
– izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja
– pročitati tekst slične tematike nekoga drugog autora
– pogledati učeničku predstavu
– analizirati videolekciju u kontekstu modernističke poetike.
Aktivnosti i sadržaji:
– učenici govore o svojim iskustvima čitanja školske lektire i Matoševih novela
– učenici komentiraju Matošev kritičko-polemički članak „Silom budala“ i feljton „Proljetna ćaskanja“
– učenici analiziraju Matoševe novele „Cvijet sa raskršća“ i „Camao“
– esej Bele Hamvasa „Psihologija branja cvijeća“
– zadatci za samostalan rad:
a) gledanje učeničke predstave (rađene po Matoševim novelama i lirici) te usporedba s pročitanim novelama na poveznici: tiny.cc/predstava_ljubav
b) analiza pogledane videolekcije.
Godišnji izvedbeni kurikulum: https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929