Hrvatski jezik 3. r. SŠ - Vjenceslav Novak, „Posljednji Stipančići“
Hrvatski jezik 3. r. SŠ - Vjenceslav Novak, „Posljednji Stipančići“ (Vođeno pisanje - interpretativni esej)
Autor: Melita Golubić
Opis:
– oblikovanje plana pisanja (koncepta) i pisanje interpretativnoga eseja o romanu „Posljednji Stipančići“ Vjenceslava Novaka na temelju odabranoga ulomka, uputa i smjernica
– stvaralačko izražavanje potaknuto tekstom.
Aktivnosti i sadržaji:
– motivacija: promišljanje o odnosima među likovima i temi romana na temelju fotografija
– ponavljanje:
a) o romanu (vrsta, tema, likovi, mjesto i vrijeme radnje, književno razdoblje)
b) o školskome eseju (esej, školski esej, interpretativni školski esej)
– priprema za pisanje eseja
– koraci u pisanju eseja: pažljivo čitanje polaznoga teksta, uputa i smjernica; prepoznavanje ključnih riječi u smjernicama i bitnoga u polaznome tekstu; određivanje teme eseja (na temelju ulomka); izrada koncepta eseja; provjeravanje i ispravljanje napisanoga; prepisivanje u čistopis; uočavanje i ispravljanje jezičnih pogrešaka (primjeri)
– sinteza
– samovrednovanje.
Godišnji izvedbeni kurikulum: https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929