CUC 2009 - Nikola Mihočka - Povijesni razvoj učenja na daljinu
Nikola Mihočka, Osnovna škola Grgura Karlovčana ĐurđevacU ovom radu autor se osvrnuo na cijelokupni razvoj učenja na daljinu kao jednog od oblika učenja putem Interneta. Autor na početku rada navodi kako se pod pojmom učenje na daljinu danas podrazumijeva učenje na daljinu uz potporu suvremenih tehnologija (računala i telekomunikacijskih servisa) i u tom kontekstu spominje projekt PLATO na University of Ilinois i TICCIT projekt u Mitre Corporation kao početke uporabe računalne tehnologije u edukaciji. Piše o dvjema važnim prekretnicama u povijesnom razvoju učenja na daljinu koje su utjecale na oblikovanje učenja na daljinu u suvremenom obliku, onakvim kakvime ga mi danas poznajemo, a to su pojava IBM-PC računala 1981. godine i nastanak Internetske usluge World Wide Web (skraćeno WWW) početkom 90-tih godina 20. stoljeća. U nastavku rada govori se o tri razdoblja daljnjeg razvoja učenja na daljinu. Razdoblje od 1984. do 1993. godine koje se naziva „Razdoblje multimedije“ (eng. Multimedia era) u razvoju učenja na daljinu. U tom razdoblju piše o pojavi CD-ROM-a, Macintosh-a, Windows-a 3.1. i PowerPoint-a. Ukazuje na to kako su sve to bili tehnološki napredci koji su pospješili razvoj učenja na daljinu onakvog kakvog mi danas poznajemo i kako se je od tog vremena učenje na daljinu počelo provoditi pomoću računala (eng. Computer-Based Training, skraćeno CBT).Kasnije razdoblje od 1994. do 1999. godine naziva „Prva faza učenja na daljinu“ (eng. First Wave e-Learning) i navodi kako se je u tom razdoblju učenje na daljinu počelo provoditi putem e-maila, Intraneta i Web-a. U daljnjem tekstu autor navodi kako je, u povijesnom razvoju učenja na daljinu, posljednja faza razvoja „Druga faza učenja na daljinu“ (eng. Second Wave e-Learning) koja je trajala od 2000. do 2005. godine. Tu se spominju noviteti kao što je pojava JAVA / IP mrežnih aplikacija. Osim toga, govori se i o tome kako je u to vrijeme došlo do velikog „strujanja“ informacija putem medija, velike dostupnosti informacijama i velikog napretka u izgradnji Web stranica, te da je sve to uvelike pogodovalo razvoju obrazovne industrije.