Pretvaranje razlomka u mješoviti broj (cjelina Razlomci, 5. razred)
U ovoj lekciji otkrivamo:- da su neki razlomci jednaki nekim mješovitim brojevima (tj. da se neki razlomci mogu pretvoriti u mješovite brojeve), - kako se razlomci pretvaraju u mješovite brojeve,- kako prepoznati koji se razlomci mogu, a koji ne mogu pretvoriti u mješovite brojeve,- da razlomačka crta (i dalje) označava dijeljenje.Uočavamo da je jasnije kad je neka veličina izražena mješovitim brojem (npr. 2 cijala i 1/3 čokolade) nego kad je izražena nepravi razlomkom (npr. 7/3 čokolade), te nam je to poticaj za pretvaranje iz razlomka u mješoviti broj.Rješavamo zadatke:1. Pretvori u mješoviti broj:a) 41/5, b) 27/4, c) 82/11.2. Pretvori u prirodni ili u mješoviti broj (u što se može):a) 51/8, b) 32/4 , c) 60/7 , d) 5/7 , e) 72/9.3. Nakon povratka s mora, Mira je rekla da je putovala 21/4 sata. Koliko je to putovanje zapravo trajalo?Tu su i zadaci za vježbu.Mnoštvo materijala za nastavu matematike: http://www.antonija-horvatek.from.hr/ .Svi moji edukativni filmovi: http://www.antonija-horvatek.from.hr/video/matematicki-video.htm .Srodni izrazi:Srodni izrazi:mješoviti broj,mješoviti brojevi,razlomak,razlomci,pretvaranje,razlomačka crta označava dijeljenje,dijelimo brojnik nazivnikom,pravi razlomci,nepravi razlomci,pravi razlomak,nepravi razlomakpretvaranje,kako razlomak pretvoriti u mješoviti broj