CUC 2016 - Projekt Gimnazije Vukovar - Tehnologija budućnosti
Autori: Kristina Kristek, Gimnazija Vukovar; Sanja Pavlović Šijanović, Gimnazija Vukovar
Projekt Gimnazije Vukovar - Tehnologija budućnosti za školu budućnosti – od ideje do realizacije
CUC 2016, Rovinj, 10. studenoga 2016.
Ovim izlaganjem željeli bismo predstaviti školski projekt te sve izazove s kojima smo se susreli u njegovoj realizaciji kao i rezultate koje smo ostvarili. Spoznaja da smo prošli na natječaju te da ćemo biti jedna od 150 e-škola navela nas je na razmišljanje o tome što nam to donosi. S obzirom na to da je u projektu e-škole naglasak na STEM predmete, ali s ciljem da se stečena znanja kroz projekt prenesu i na ostatak kolektiva, pomislili smo da bismo mogli pokušati stvoriti nekakve preduvjete koji bi nam olakšali realizaciju ovoga cilja u budućnosti. Tako smo odlučili aplicirati se na HTov natječaj pod nazivom „Zajedno smo jači“ koji je objavljen krajem prošle godine. Kategorija za koju smo se odlučili bila je Tehnologija i komunikacija“ u koju se idealno uklopila naša projektna priča pod nazivom „Tehnologija budućnosti za školu budućnosti“. Ovisno o plasmanu mogli smo osvojiti iznos od 90.000, 70.000, 50.000 ili 30.000 kn i baš na dan otvorenja CUCa 18.11.2015. g. saznali smo da smo osvojili 1. mjesto i iznos od 90.000 kn za realizaciju projekta. Dobiveni iznos iskoristili smo za kupovinu 43 prijenosna računala te opremanje učionica matematike, fizike i kemije s opremom koja je uključivala bijele ploče i projekcijsko platno. Naša euforija brzo je iščezla kada smo shvatili da nisu svi djelatnici našeg kolektiva jednako oduševljeni s činjenicom da su dobili prijenosno računalo kao novo nastavno pomagalo i da će kroz brojne edukacije koje slijede trebati raditi na unaprjeđenju svoje nastave kroz upotrebu IKTa. Došli smo do točke u kojoj smo shvatili da neki jednostavno ne žele preuzeti prijenosno računalo i tada smo znali da je pred nama težak posao. Strah od nepoznatog, a mnogima je tehnologija nepoznanica, jer do nedavno nisu imali potrebu koristiti ju u nastavi, očito je bio dovoljan razlog da su odlučili oduprijeti se onome što smo mi kao projektni tim htjeli realizirati. S vremenom smo shvatili da nema smisla trošiti vrijeme na analizu zašto je ljudima teško prihvatiti promijene već smo se odlučili na to da osmislimo dobru radionicu kojom ćemo opravdati sve one pozitivne stavove koje smo zagovarali o tome kako je IKT u nastavi nešto što i nama i učenicima može samo učiniti učenje i podučavanje zanimljivijim i produktivnijim. Kao uvod u radionicu, odlučili smo upoznati kolege s projektom e-škole, opremom koju ćemo dobiti te sve aktivnosti i rezultate koji se žele ostvariti u projektu e-škole. Nakon toga predstavili smo neke jednostavne aplikacije koje mogu svi koristiti u svom predmetu, ali uz konkretan primjer učeničkog rada izvedenog pomoću aplikacije. Osim toga htjeli smo da na samoj radionici svaki nastavnik pokuša izraditi svoj uradak vezan uz gradivo svoga predmeta koristeći jednu od predloženih aplikacija. Na taj način svi odlaze s radionice s konkretnim uratkom kojega mogu eventualno doraditi i upotrijebiti u nastavi. Nastavnici su tijekom radionice radili na svojim prijenosnim računalima koji su kupljeni iz ovog projekta. Otvarala su nam se brojna pitanja o tome što ljudi zaista misle o upotrebi ovih alata u nastavi i ako imaju negativan stav o tome zašto je tomu tako. Zato smo se odlučili na kraju radionice postaviti sudionicima konkretna pitanja putem ankete.
Aplikacije koje smo predstavili bile su Testmoz i Kahoot. Za kraj želimo napomenuti da je u izradi priručnik u aplikaciji LIBAR pod nazivom Mala riznica online aplikacija koji će biti na raspolaganju svima zainteresiranima.