CUC2018 - Kako napisati STEM priču?
CUC2018 - Mreža ideja
Kako napisati STEM priču? - Draženka Kovačević, Ivana Mažar Marušić; Osnovna škola Dragutina Tadijanovića, Vukovar
„Kako napisati STEM priču?“ projekt je učenika 8.razreda iz područja biologije čovjeka. Realiziran je u okviru eksperimentalne organizacije nastave biologije i kemije koja podrazumijeva provođenje koncentrirane nastave na način da navedene predmete slušaju samo u jednom obrazovnom razdoblju. Cilj je projekta bio kontinuirano uključiti učenike u nastavni proces s idejom da gradivo koje obuhvaća anatomiju i fiziologiju čovjeka usvoje trajno i kvalitetno. Rješavajući zadani problemski zadatak „Od Starta do cilja“ učenici su samostalno izradili svatko svoj razvojni plakat, koji su po završetku prezentirali. Sljedeća generacija osmaša učila je na isti način izrađujući razvojni plakat u digitalnom obliku u formi konceptualne mape, koristeći web alat Prezi. Digitalna verzija omogućila je korištenje mape na nastavi drugih predmeta čime je ostvaren interdisciplinarni pristup u nastavi. Sadržaje kemije integrirali su izradom e-portfolia u alatu FlipSnackedu. Na matematici su rješavali različite problemske zadatke; Forenzika sustava organa za kretanje (Večer matematike); Slatko-da, ali kratko- integrirani blok sat biologije i matematike; Brzi i žestoki- disanje, krvotok, energija, kondicija i brzina kemijskih reakcija, radionica održana u okviru projektnog tjedna. Konceptualna mapa sadrži i film koji su učenici snimali na temu Ovisnosti u korelaciji s hrvatskim jezikom i satom razrednika. Filmove su učenici prezentirali, a rad je vrednovan ocjenama iz tri predmeta (biologije, hrvatskog jezika i informatike). Aktivnim učenjem omogućeno je učenicima trajno usvajanje znanja , kreativnost u radu, povezivanje ideja, suradničko učenje te učenje procesa samovrednovanja. Provedena evaluacija i istraživanja školskog psihologa pokazala su povećanje učeničke motivacije i porast korištenja različitih strategija učenja.