Hrvatski jezik 3. r. SŠ - Žena književnica (Nataša Hrupec, "Baršunasta truba")
Hrvatski jezik 3. r. SŠ - Žena književnica (Nataša Hrupec, "Baršunasta truba")
Autor: Danijela Vrtiprah
Opis:
– istraživanje značenja sintagme „žensko pismo” i leksema „truba” i „baršun”
– oblikovanje popisa hrvatskih književnica
– izdvajanje informacije u skladu sa svrhom čitanja
– određivanje glavne ideje u tekstu
– prepoznavanje metonimije
– slušanje iskaza autorice zbirke „Baršunasta truba“
– izdvajanje bitnih informacija iz slušana teksta.
Aktivnosti i sadržaji:
– motivacija: kolaž fotografija, ulomak intervjua Julijane Matanović o uspješnim ženama u književnosti
– govor autorice zbirke „Baršunasta truba“ u kojem predstavlja zbirku te navodi poticaje stvaralaštva
– analiza i interpretacija cjelovitoga teksta „Izborno srodstvo“
Zadatci:
1.Istražite značenje termina žensko pismo. Možete se poslužiti nekom od poveznica:
a) https://bit.ly/ženskopismo (http://struna.ihjj.hr/naziv/zensko-pi...), https://bit.ly/ženskopismo1 (https://www.bib.irb.hr/7182)
b) https://bit.ly/ženskopismo3 (http://aquilonis.hr/dodaci/pisci_na_m...), https://bit.ly/ženskopismo4 (https://repository.ffri.uniri.hr/isla...).
2. Navedite barem deset hrvatskih književnica čija bismo djela mogli uvrstiti u „Povijest hrvatske ženske književnosti“.
3. Zadatci vezani uz slušani tekst (tumačenje naslova zbirke, potrebe za stvaranjem, sadržaja prvih priča, predviđanje sadržaja cjelovite zbirke).
4. Zadatci vezani uz priču ""Izborno srodstvo"" (književna večer posvećena Vesni Parun, osmišljavanje nastavka priče o važnosti poeziji, čitanje pjesme ""Ti koja imaš nevinije ruke"", usporedba Vesne Parun i R. M. Rilkea, istraživanje stvaralaštva J. W. Goethea, V. Nazora, R. M. Rilkea i M. I. Cvetajeve).
5. Pisanje priče u kojoj je središnji lik žena.
Godišnji izvedbeni kurikulum: https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929