Hrvatski jezik, 2. r. SŠ - Šala u medijskome izrazu
Autor: Sandra Maletić
Opis:
– prepoznati i opisati obilježja lažnih vijesti na primjerima te strukturirati lažnu vijest prema modelu i smjernicama
Aktivnosti i sadržaji:
– prisjetiti se ključnih pojmova medijske pismenosti (pošiljatelj – poruka – primatelj; kontekst)
– usporediti pojmove dezinformacija i lažna vijest
– kako prepoznati lažnu vijest: obavijest o savjetima Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu
– usporedba i analiza medijskih poruka na poveznicama:
a) https://sites.google.com/view/zavrsni... (završni543)
b) https://magazin.hrt.hr/mladi/maturant... (završnirazredi2) – tekst je uobličen digitalnim alataom na poveznici: http://bit.ly/digitalnitekstM
– pisanje lažne vijesti prema smjernicama i modelu te provjera napisanoga prema tablici s kriterijima
– izborni zadatci: zaključivanje radi li se o pouzdanoj ili nepouzdanoj vijesti na temelju analize samostalno odabrane vijesti prema smjernicama u videolekciji; istraživanje lažnih vijesti na mrežnim stranicama i uočavanja obilježja lažnih vijesti; zapisivanje ključnih informacija na mrežnoj stranici Leksikografskoga zavoda Miroslava Krleže o lažnoj vijesti (https://bit.ly/LZMKvijest), ali i otkrivanje odgovora na postavljeno pitanje: Znate li tko je među prvima u povijesti nagovijestio važnost znanja i točnosti informacija?
Godišnji izvedbeni kurikulumhttps://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929