Hrvatski jezik, 3. r. SŠ - Komunikacija (jezični znak, višeznačnost i jednoznačn
Autor: Danijela Vrtiprah
Opis:
– istraživanje i određivanje pojama komunikacija
– opisivanje strukture jezičnoga znaka
– uspoređivanje jednoznačnih i višeznačnih primjera izraza i opisivanje razlike
– objašnjavanje uzroka i posljedica višeznačnosti te načina postanka
– određivanje i objašnjavanje pojma denotativno i konotativno značenje riječi te navođenje primjera
– prosuđivanje utjecaja medijskog teksta na svakodnevni život primatelja.
Aktivnosti i sadržaji:
– promatrati fotografiju, uočavati što fotografije prikazuju i istraživati pojam komunikacija na poveznicama:
http://bit.ly/komunikacija1, http://bit.ly/komunikacija3, http://bit.ly/komunikacija4
– promišljati o komunikaciji između sebe i svojih roditelja
– na temelju grafičkog prikaza navoditi tko sudjeluje u komunikacijskom procesu i definirati komunikaciju, određivati razliku između jezika i govora.
– rješavati zadatke na temelju čitanja medijskoga teksta o komunikaciji na poveznici: https://www.roditelji.hr/skola/put-di...
– na temelju grafičkog prikaza otkrivati strukturu jezičnoga znaka
– na temelju primjera iz teksta zaključivati što je leksem, jednoznačnica, višeznačnica, kakvo je to preneseno značenje leksema, što je metafora, okamenjena metafora i metonimija, kakvo je denotativno, a kakvo konotativno značenje leksema: https://rjecnik.hr/
– izbor zadataka za samostalni rad: istraživati o digitalnoj komunikaciji ili o govoru tijela služeći se ponuđenim poveznicama: http://bit.ly/govortijela, http://bit.ly/digitalnakomunikacija.
Preporučamo napraviti stanku nakon 14 minuta i 52 sekunde. Videolekcija traje 25:15 minuta.
Godišnji izvedbeni kurikulum:https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929