Hrvatski jezik, 3. r. SŠ - Vođeno čitanje romana Zločin i kazna, 2. dio
Autor: Ines Konjevod
Opis:
– iznošenje literarnoga doživljaja teksta
– povezivanje teksta s aktualnim situacijama na temelju iskustva
– analiziranje i uspoređivanje književnih tekstova iz različitih književnopovijesnih razdoblja na sadržajnoj i izraznoj razini
– promišljanje o europskoj kulturnoj baštini kao dijelu vlastitoga kulturnog identiteta.
Aktivnosti i sadržaji:
– motivacija: izdvajanje likova zločinaca iz različitih književnopovijesnih razdoblja
– vođeno čitanje romana – analiziranje i interpretiranje odabranih ulomaka iz romana (priznanje zločina, psihološko stanje glavnoga lika nakon zločina, kraj romana)
– uspoređivanje na izraznoj i sadržajnoj razini s Nehajevljevim romanom „Bijeg“(ulomci): https://bit.ly/35sgCYY
– prosuđivanje o utjecaju Dostojevskoga na hrvatsku i europsku književnost, poveznica: http://bit.ly/zlocinikazna
– prosuđivanje o utjecaju Dostojevskoga na Kranjčevićevo stvaralaštvo, pjesma „Vizija“
– usporedba doživljaja romana „Zločin i kazna“ s ulomkom iz kritike (prijevod s engleskog jezika): https://www.penguinrandomhouse.com/bo... (bit.ly/zločinikazna2)
– lista procjene
– zadatci za samostalan rad: usporedba Raskoljnikova i Hamleta s obzirom na njihovo promišljanje o utjecaju savjesti na čovjeka (Vennov dijagram), usporedba ekranizacije romana „Zločin i kazna“ s Dostojevskijevim romanom
– dodatni zadatci: određivanje obilježja prema kojima roman Zločin i kazna možemo svrstati u navedene vrste/žanrove romana; popunjavanje tablice.
Godišnji izvedbeni kurikulum:https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929