Hrvatski jezik, 4. r. SŠ - Hrvatski jezik u 20. stoljeću
Hrvatski jezik, 4. r. SŠ - Hrvatski jezik u 20. stoljeću
Autor: Ines Konjevod
Opis:
– opisati razvoj hrvatskoga standardnog jezika u 20. stoljeću
– istražiti društveni i politički položaj hrvatskoga standardnog jezika
– izdvojiti zaključke „Novosadskoga dogovora“
– uočiti važnost „Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika“
– uočiti pravopisnu problematiku.
Aktivnosti i sadržaji:
– komentirati misli o jeziku
– razlikovati pojmove norma/standardizacija/pravilo
– imenovati znanost o jeziku,
– definirati standardni jezik
– istražiti razvoj hrvatskoga jezika u 20. stoljeću i najznačajnija jezikoslovna djela po razdobljima (5. razdoblja), poveznice: http://bit.ly/izpovijestihrvatskogaje...,
http://bit.ly/purizam,
– pročitati tekst „Novosadskoga dogovora“ i izdvojiti najvažnije zaključke:
http://bit.ly/Novosadskidogovor
– pročitati tekst „Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika“ i popuniti tablicu:
http://bit.ly/deklaracija1967
– istražiti posljedice „Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika“
– iskazati stav o tvrdnji Nives Opačić o hrvatskome jeziku iz knjige“ Hrvatski u zagradama“:
http://bit.ly/engleskiuhrvatskom
– istražiti o hrvatskome jeziku i komunikaciji danas među mladima i o statusu i položaju hrvatskoga jezika na društvenim mrežama i u digitalnim oblicima (kako očuvati hrvatski jezik danas?)
– minuta za kraj – napisati vezani tekst o tome kako mladi ljudi mogu doprinijeti očuvanju hrvatskoga jezika
– zadatci za samostalan rad - istražiti najvažnije djelatnosti Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje:
http://ihjj.hr/, izraditi plakat ili poster o razvoju hrvatskoga jezika u 20. stoljeću, izraditi knjigu o povijesnome razvoju hrvatskoga književnog jezika od početaka pismenosti do danas u odabranome digitalnom alatu: http://ihjj.hr/iz-povijesti-hrvatskog....
Godišnji izvedbeni kurikulum: https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929