Hrvatski jezik, 4. r. SŠ - Ivan Aralica, „Psi u trgovištu“
Hrvatski jezik, 4. r. SŠ - Ivan Aralica, „Psi u trgovištu“
Autor: Draženka Čutura
Opis:
– analizirati roman Psi u trgovištu kao povijesni roman
– objašnjavati razvoj povijesnog romana do modernizma
– objašnjavati obilježja novopovijesnog romana
– uspoređivati povijesne likove i njihove književne fikcije
– objašnjavati simboliku snova Antuna Vrančića
– objašnjavati intertekstualnost i metatekstualnost u romanu „Psi u trgovištu”
– uspoređivati Araličin i Andrićev pristup ludilu kao oružju istine
– pisati recenziju romana „Psi u trgovištu“.
Aktivnosti i sadržaji:
– istražiti značenje arapske poslovice: „Psi laju, karavane prolaze“
– istražiti Vrančićev književni lik u romanu „Psi u trgovištu“
– istražiti intertekstualnost na temelju smjernice i ponuđenih ulomaka i iz romana „Psi u trgovištu“ na poveznici http://bit.ly/ulomcipsi
– objasniti ulogu metatekstualnosti na temelju pročitanoga ulomka
– na primjeru romana „Psi u trgovištu“ dokazati tezu – ludost kao oružje istine
– usporediti Džem-sultana iz Andrićeva romana „Prokleta avlija“ i Džihangira iz romana „Psi u trgovištu“
– komentirati misli Ivana Aralice: https://www.vecernji.hr/kultura/bez-h...
– izdvojiti čimbenike kojima se može potkrijepiti tvrdnja da je roman „Psi u trgovištu“ novopovijesni roman
– objasniti razvoj povijesnog romana do modernizma
– napisati recenziju romana „Psi u trgovištu“ – upute o pisanju recenzije: http://bit.ly/recenzijapsi
– izborni zadatci: usporedba filmskog stvaralaštva o životu i vladavini Sulejmana Veličanstvenog s prikazom njegovoga života u romanom „Psi u trgovištu“; čitanje novopovijesnog roman, npr. Araličini romani iz morlačke trilogije („Duše robova“, „Put bez sna“, „Graditelj svratišta“).
Godišnji izvedbeni kurikulum: https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929