Tko na satu radi, a tko se zabavlja?
Jelena Noskov
Agencija za odgoj i obrazovanje, Podružnica Osijek
Sažetak predavanja:
Želimo li poticati inovativnost i kreativnost novih generacija
učenika, pokažimo im primjerom. Znamo da učenje
matematike kod učenika postižemo na razne načine, raznim
oblicima i metodama rada, međutim sve je teže pobuditi
njihovu znatiželju. Učenici više ne žele samo slušati i zapisivati,
ne žele nametnute procedure i algoritme. Nove generacije
učenika odrastaju u svom digitalnom svijetu i žele nastavu koja
će im biti dovoljno kreativna i zanimljiva, koja će ih zaokupiti i
odvesti u nova matematička otkrića. Nove generacije učenika
sve više žele uvažavanje, a to se može postići maksimalnim
uključivanjem u svakom segmentu nastavnoga procesa.
Cjelovitom kurikularnom reformom nisu propisani samo
odgojno-obrazovni ishodi koje pojedina generacija učenika
treba ostvariti, nego je stavljen naglasak na učenika kao
aktivnog sudionika nastavnoga procesa. Nastavnik polako gubi
ulogu prenositelja znanja i sve više preuzima ulogu moderatora
nastavnih aktivnosti. Nastavnik nove generacije ima izuzetno
zahtjevnu ulogu: svojim radom i primjerom biti uzor novim
generacijama učenika, kako bi oni postali kreativni i inovativni
članovi našega društva. Kako to postići? Kako biti dovoljno inovativan? Kojim oblicima i metodama rada prebaciti lopticu
učeniku kako bi svoje kompetencije stjecao samostalno i
odgovorno? Može li rad biti zabavan i učeniku i nastavniku? Na
ovom ćemo predavanju nešto više reći o vidljivom
učenju matematike i načinima kako nastavnu praksu učiniti što
efikasnijom i kvalitetnijom.