Vidimo li učenje na satu matematike?
Željka Zorić
Prirodoslovno-matematički fakultet - Odjel za
matematiku, Sveučilište u Splitu
Sažetak predavanja:
Sigurno ste se ponekad nakon sata zapitali, jesu li moji učenici
razumjeli i naučili ovo što smo danas radili? Koje smo dokaze
učenja, koji nam govore da je naša nastava bila kvalitetna i
učinkovita, vidjeli tijekom sata? Jesu li nakon sata učenici
svjesni koliko su naučili? Odgovori na ova pitanja sigurno će
zainteresirati svakog nastavnika koji teži unaprijediti svoju
nastavnu praksu. Ako kod svakog svog učenika želimo
razviti matematičke kompetencije, onda moramo donijeti
dobre odluke prilikom planiranja nastave, kao što su: jasno i
precizno definirati cilj nastavnog sata, a onda ovisno o cilju
pažljivo izabrati koju ćemo nastavnu strategiju koristiti da bi
nastava bila što uspješnija. Jako je važno znati dobro odabrati
nastavnu strategiju kako bi njen utjecaj na učenje bio što
vidljiviji i jači te kako bi tim našim odabirom pozitivno utjecali
na učeničko razmišljanje, zaključivanje i razumijevanje.
Na ovom ćemo predavanju nešto više reći o vidljivom
učenju matematike i načinima kako nastavnu praksu učiniti što
efikasnijom i kvalitetnijom.