Učitavanje video playera...
00:15:32
B5 Igor Ljubi:Web sustav za upravljanje sadržajem - kako odabrati?
Web sustav za upravljanje sadržajem - kako odabrati? Autori: Igor Ljubi, Hrvoje Belani, Marin Vuković, Fakultet eletrotehnike i računarstva Zagreb Od uspostave prve međunarodne internetske veze Hrvatske sa svijetom1 prošlo je točno 15 godina [1], a za tri mjeseca bit će ista godišnjica dobivanja vršne .hr domene2, identiteta Hrvatske i u virtualnom svijetu. Od tada se veličina Web prostora u .hr domeni višestruko povećala, a mjerenja površinskog Weba koja se provode unazad pet godina pokazuju da se ukupna veličina javno dostupnih Web stranica u .hr domeni 2006. godini popela na više od 2 TB podataka [2]. Sukladno s time širio se i način organizacije Web sadržaja putem sustava za upravljanje sadržajem (Content Management Systems, CMS). Zbog raznolikosti vrsta sadržaja koji se danas susreću u računalnim sustavima, tijekom evolucije CMS sustava stvarale su se specijalizirane kategorije. Stoga se razlikuju sljedeće vrste: Web CMS koji služe upravljanju i predstavljanju sadržaja na Webu i primarni su interes ovog rada; T-CMS (transactional content management system) namijenjeni upravljanju transakcijama u elektroničkoj trgovini; I-CMS (integrated content management system) za upravljanje sadržajem u složenim poslovnim sredinama; DAM (digital asset management) namijenjeni upravljanju digitalnim medijskim sadržajima, poput video-zapisa i fotografija; P-CMS (publications management system) za upravljanje publikacijama; L-CMS (learning management system) za upravljanje e- learning sadržajima [3]. Iako računalna praksa u upravljanju sadržajem postoji još od kraja osamdesetih godina prošlog stoljeća, sam pojam je relativno nov. CMS-ovi su u prvoj polovici devedesetih razvijani unutar kompanija prvenstveno za vlastite potrebe upravljanja i predstavljanja velike količine sadržaja, no s vremenom su ponudili svoja CMS rješenja na tržište [4]. U najširu je primjenu ušao početkom 21. stoljeća pojavom različitih javno i besplatno (open-source) dostupnih rješenja [5]. Ovaj rad predstavlja metodološki pristup analizi i usporedbi open-source Web sustava za upravljanje sadržajem, s ciljem implementacije Web sjedišta obrazovne institucije kao klijenta. Predstavljena je metodologija odabira CMS-a koji najbolje zadovoljava specificirane zahtjeve te primjeri implementiranog rješenja.
Objavljeno: 07.12.2007
Unutar kategorije: CARNET
VoD paketi: Tematska cjelina B