Izračunavanje postotnog iznosa - 3.dio - složeniji zadaci
U 7. d razredu ima 30 učenika. a) 40% razreda čine djevojčice. Koliko je dječaka u tom razredu?b) Koliko je djevojčica u tom razredu?c) 25% djevojčica ima dugu kosu. Koliko djevojčica ima dugu, a koliko kratku kosu?d) 66.7% dugokosih djevojčica ima plavu kosu. Koliko je to djevojčica?e) 16.7% dječaka ima plavu kosu, 66.7% smeđu, a ostali crnu. Koliko dječaka ima koju boju kose?f) 70% učenika tog razreda preboljelo je vodene kozice. Koliki je broj učenika koji ih nisu preboljeli?2. U pekarnicu su ujutro dovezena peciva i kruh, ukupno 330 komada.a) 63.6 % te skupine čini kruh. Koliko je tu (komada) peciva?b) Koliko je (komada) kruhova dovezeno?c) 16.7 % svih peciva čine žemlje, 25 % pletenice, 12.5 % puter štangice, 20.8 % kifle, a preostalo su okrugla peciva. Koliko je tu komada koje vrste peciva?d) 28.6 % svih kruhova čini bijeli, a 14.3 % crni kruh. Koliko je tu (komada) bijelih, a koliko crnih kruhova?e) 33.3 % okruglih peciva su sa sezamom. Koliko ih je (komada) bez sezama?f) 46.7 % crnih kruhova je sa sjemenkama. Koliko (komada) crnih kruhova je sa sjemenkama?g) 12.12 % svega dovezenog čine kukuruzni kruhovi. Koliko je tu komada kukuruznih kruhova?h) Koliki postotak (u odnosu na sve dovezeno) otpada na preostale kruhove (polubijele i miješane)? Mnoštvo materijala za nastavu matematike: http://www.antonija-horvatek.from.hr/ .Svi moji edukativni filmovi: http://www.antonija-horvatek.from.hr/video/matematicki-video.htm .