CUC2018 - Digitalno pripovijedanje Moovlyjem i PowToonom
CUC2018 - Mreža ideja
Digitalno pripovijedanje Moovlyjem i PowToonom - Kristinka Lemaić, Mate Sabol, Josip Filić; Industrijska strojarska škola, Zagreb
Digitalno pripovijedanje praksa je korištenja digitalnih alata s ciljem informiranja ili poučavanja. Za opisivanje ove prakse koriste se i drugi pojmovi kao što su digitalni dokumentarci, digitalni eseji ili interaktivno pričanje priča. Svi se ti pojmovi vrte oko ideje ujedinjenja vještine pričanja priča i korištenja novih digitalnih alata za izradu tih priča. U primjeni i razumijevanju digitalnog pripovijedanja znatno nam je pomogao stručni članak prof. Ljerke Čuline objavljen na Portalu za škole. Digitalno pripovijedanje omogućuje korisnicima tehnologije da postanu kreativni pripovjedači. Kao i klasične priče, i digitalne se bave određenom temom iz određene perspektive. No, kao što i samo ime govori digitalne priče obično sadrže kombinaciju teksta, audio zapisa, video isječaka i glazbe. Ako se radi o obrazovnoj digitalnoj priči, osobito ako je izrađuju učenici, elementi obrazovne priče modificiraju se i nadopunjuju u skladu s posebnim zahtjevima takve digitalne priče: • glavna svrha priče • stajalište pripovjedača • ključno pitanje ili pitanja koja zadržavaju pažnju gledatelja • izbor sadržaja • jasnoća priče • ritam pripovijedanja • smisleno korištenje audio sadržaja • kvaliteta multimedijalnih sadržaja • optimalno korištenje detalja u izradi priče • pravilno korištenje jezika.
Interaktivno izlaganje Digitalno pripovijedanje Moovlyjem i PowToonom zamišljeno je na način da zorno prikaže kako su učenici Industrijske strojarske škole iz Zagreba, uz pomoć nastavnika, izradili digitalne priče o pravilima za rad na siguran način pri strojnoj obradi i video Pet pravila za sigurniji internet koristeći pri tome mrežne alate Moovly i PowToon.