Hrvatski jezik 2. r. SŠ - Renesansa u Držićevoj "Noveli od Stanca"
Hrvatski jezik 2. r. SŠ - Renesansa u Držićevoj "Noveli od Stanca"
Autor: Tanja Vadla
Opis:
– predstavljanje književnopovijesnog razdoblja u kojemu je nastala „Novela od Stanca“
– analiza renesansnih obilježja u „Noveli od Stanca“ Marina Držića.
Aktivnosti i sadržaji:
– objašnjavanje različitih značenja pojma renesansa
http://bit.ly/jezicniportal
– uspoređivanje i komentiranje renesansnih slika
– opisivanje ugođaja pjesme Lorenza de Medicija „Trijumf Bakha i Arijadne“
– objašnjenje pojmova hedonizam, epikureizam, mecena, u˙omo universale, Carpe diem
– ponavljanje poznavanja „Novele od Stanca“ na sadržajnoj razini
– čitanje i interpretacija ulomaka „Novele od Stanc“a uz korištenje književnoteorijskih pojmova
– popunjavanje tablice s antitezama
– uspoređivanje renesansnog i antičkog čovjeka
– povezivanje renesansnih i antičkih motiva u djelu
– opisivanje života renesansnoga Dubrovnika, uspoređivanje s motivima i likovima iz Držićeve „Novele od Stanca“ na poveznicama: https://www.jutarnji.hr/naslovnica/du... (DubrovnikDržićevavremena),
http://bit.ly/renesansniDubrovnik
– istraživanje Držićeve biografiju i dokazivanje da je Držić bio renesansni čovjek.
– kreiranje reklame za komediju „Novela od Stanca“.
– pisanje šaljive priče.
Tekst ""Dubrovnik Držićeva vremena"" digitalno je uobličen na poveznici: http://bit.ly/digitalnitekstMD
Godišnji izvedbeni kurikulum: https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929