Hrvatski jezik 2.r. SŠ - Vitez tužnoga lika u Cervantesovu romanu
Hrvatski jezik 2.r. SŠ - Vitez tužnoga lika u Cervantesovu romanu Bistri vitez Don Quijote od Manche
Autor: Ljiljana Bilbija
Opis:
– analiza i interpretacija ulomaka iz Cervantesova romana „Bistri vitez Don Quijote od Manche“
– prepoznavanje obilježja viteškoga i pikarskoga romana na primjeru književnoga teksta
– primjenjivanje strategije čitanja književnoga teksta.
Aktivnosti i sadržaji:
– iskazivanje stavova i razmišljanja o borbi za svoja gledišta i uvjerenja (koja su suprotstavljena drugima), o usamljenosti, neshvaćenosti, izostanku podrške tijekom međusobne komunikacije, o ustrajnosti da se bude shvaćen
– iskazivanje promišljanja i predviđanja o tome kako će Don Quijote ostvariti svoju zamisao o viteškome svijetu, kakve će pustolovine doživjeti, za koje će se ideale boriti, s kim će se sukobiti
– čitanje, analiza i interpretacija OSME GLAVE, „O čestitoj sreći, koja se junačkomu Don Quijotu desila u strahovitoj i nikad zamišljenoj prigodi s vjetrenjačama, i o drugim sretnim zgodama što su vrijedne da budu valjano popamćene.“
– prikazivanje viteza, viteštva i sukoba ideala i stvarnosti
– prikazivanje borbe s vjetrenjačama, tumačenje metafore borbe s vjetrenjačama i izraza borbe s vjetrenjačama u svakodnevnome govoru
– prepoznavanje obilježja viteškoga romana, prikazivanje odmaka spram viteškoga romana i suprotstavljenih doživljaja stvarnosti
– prepoznavanje obilježja pikarskoga romana i parodije viteškoga svijeta
– prikazivanje viteza tužnoga lika i njegova perjanika (sučeljavanje idealističkoga i materijalističkoga pristupa svijetu), parodija viteškoga svijeta i viteštva, humor proizlazi iz nesklada (smijeh i tuga)
– prepričavanje Don Quijoteove borbe s vjetrenjačama iz perspektive Rocinanta (konja) i njegovo prikazivanje stripom
– izrada trailera (najave) ili reklame za čitanje romana u cijelosti.
Godišnji izvedbeni kurikulum: https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929