Hrvatski jezik, 2. r. SŠ - Poeov pripovjedač i promjena čovjekove osobnosti (Ank
Autor: Ljiljana Bilbija
Opis:
– analiza i interpretacija odabranih ulomaka iz Poeova „Crnoga mačka“
– prikazivanje postupaka i motivacija Poeova pripovjedača
– prikazivanje i promjena osobnosti Poeova pripovjedača
– sastavljanje anketnoga upitnika
– izrađivanje anketnoga upitnika u digitalnome obliku.
Aktivnosti i sadržaji:
– iskazivanje stavova i razmišljanje o negativnostima u suvremenu društvu i tragičnim događajima (popraćeni senzacionalističkim naslovima u tiskovinama i medijima)
– čitanje, analiza i interpretacija ulomaka iz Poeova „Crnoga mačka“ (https://lektire.skole.hr)
– prikazivanje pripovjedača i njegove sudbine (predviđanje teme i vrste novele)
– portretiranje pripovjedača i prikazivanje promjene njegova ponašanja (pripovjedačeva osobnost prije zločina i promjena pripovjedačeve osobnosti)
– prikazivanje motivacije pripovjedačeva nasilnog čina i teorije o duhu nastranosti
– obavijest o sastavljanju anketnoga upitnika (odrediti cilj istraživanja, proučiti izvore i literaturu, osmisliti metodologiju provedbe ankete, analizirati odgovore i prikazati rezultate istraživanja)
– obavijest o oblikovanju pitanja
– izrada ankete o čitateljskim navikama i čitateljskome iskustvu srednjoškolaca
– proučavanje strukture anketnoga upitnika
– izrada ankete o čitateljskim navikama i književnosti u čovjekovu životu u digitalnome obliku: http://bit.ly/anketniupitnik1 (Microsoft Forms: http://bit.ly/podrskakorisnicima, Google Forms: http://bit.ly/videouputa)
– određivanje temeljnih značajki novele kao književne vrste i prikazivanje njezina razvoja
– tumačenje simbolike crnoga mačka (imena, ponašanja, ugriza, pojavljivanja drugoga mačka)
– objašnjavanje poante novele
– izdvajanje elemenata kriminalističke priče i priče strave
–izrada anketnoga upitnika o suvremenim porocima mladih u digitalnome obliku (služeći se listom procjene).
Godišnji izvedbeni kurikulum: https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929