Hrvatski jezik, 3. r. SŠ - Kako je teško... (Sinonimi, antonimi)
Autor: Danijela Vrtiprah
Opis:
– gledanje dokumentarnog film o Tinu Ujeviću i procjena utjecaja filma na oblikovanje osobnoga stava
– istraživanje stvaralačkog životopis autora
– slušanje pjesme „Svakidašnja jadikovka“ u interpretaciji Rade Šerbedžije i usporedba pjesme na sadržajnoj razini s biblijskim tekstom te tekstovima nastalima u vrijeme baroka i romantizma
– uočavanje leksikoloških obilježja (antonime, sinonime) u pjesmi „Svakidašnja jadikovka“
– čitanje pjesama iz zbirke „Lelek sebra“ i izražavanje literarnog doživljaja.
Aktivnosti i sadržaji:
– motivacija: na temelju kolaža fotografija učenici nastavljaju misao “Kako je teško...”.
– gledaju dokumentarni film o Tinu Ujeviću i procjenjuju utjecaj filma na oblikovanje osobnog stava
– istražuju odnos Tina Ujevića prema Zagrebu
– uspoređuju Ujevićev odnos prema Zagrebu s odnosom koji su prema Zagrebu gajili Matoš i Šenoa.
– slušaju pjesmu S“vakidašnja Jadikovka u izvedbi Rade Šerbedžije i analiziraju pjesmu prema smjernicama na sadržajnoj i leksikološkoj razini.
– istražuju stvaralački životopis autora.
Poveznice:
http://bit.ly/tinujevic, http://bit.ly/tinirade, http://hjp.znanje.hr/, http://bit.ly/jadikovka, bit.ly/evanđelje, https://lektire.skole.hr/, https://hrti.hrt.hr/home, http://bit.ly/biografijatin, http://bit.ly/tinimolitva, bit.ly/tinoproštaj ili https://www.youtube.com/watch?v=_0HAz..., http://bit.ly/bogomajka, bit.ly/ženemeđukraljicama ili https://cuspajz.com/tekstovi-pjesama/..., http://bit.ly/tajanstva, http://bit.ly/odlazak, http://bit.ly/molitvaiztamnice.
Godišnji izvedbeni kurikulum:https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929