Hrvatski jezik, 4. r. SŠ - Usporedno čitanje tekstova od romantizma do modernog
Hrvatski jezik, 4. r. SŠ - Usporedno čitanje tekstova od romantizma do modernog romana iliti literarna gastronomija (Polemika kao tekstna vrsta)
Autor: Antonia Sikavica Joler
Opis:
– interpretacija i analiza književnih i neknjiževnih tekstova – interpretacija i analiza medijskih tekstova (polemika)
– usporedba književnih djela u 19. i 20. st.
Aktivnosti i sadržaji:
– August Šenoa, „Zlatarovo zlato“ – tablica (recept: Biskupski kruh, Paprenjaci)
– Johann Wolfgang von Goethe: „Patnje mladog Werthera“ – Weltschmerz (recept: Chateaubriand i Sauce Bearnaise)
– Honoré de Balzac, „Otac Goriot“ – ambijentiranje likova, topografija, vonj pansiona
– Vjenceslav Novak, „Posljednji Stipančići“ – Jurjevo krštenje; “hrvatski Balzac”
– Ivo Vojnović, „Suton“ (recept: Kotonjata): https://lektire.skole.hr/djela/ivo-vo...
– Miroslav Krleža, „Povratak Filipa Latinovicza“ – antitetičnost stila
– polemika – akad. Krešimir Nemec i prof. dr. sc. Sanja Nikčević („Vijenac“) – rat riječima, tehnike polemiziranja, argumentacija, kolokvijalizacija polemičkog idioma, diskurzivne polemičke forme
– Mark Crick, ulomak à la Proust, „Combray“ – anakolut
(recept: Madeleines)
– usporedna tablica – Balzac i Proust
– Kafkino i Balzacovo shvaćanje ljubavi (recept: Juha od misa à la F. Kafka)
– sinteza – galerija autora
– tablica za samovrednovanje
– izborni zadatci (recept: Tiramisu à la Marcel Proust)
– školski esej – usporedna raščlamba tekstova I. Prtenjače i V. Barbierija (smjernice za pisanje eseja).
Preporučujemo napraviti stanku nakon 12 minuta. Trajanje videolekcije je 26 minuta.
Godišnji izvedbeni kurikulum: https://mzo.gov.hr/vijesti/okvirni-godisnji-izvedbeni-kurikulumi-za-nastavnu-godinu-2020-2021/3929