G8 Goran Bublaš: Taksonomija modela instrukcijskog dizajna i ims ld standard
Taksonomija modela instrukcijskog dizajna i ims ld standard
Autori: Goran Bublaš, Darko Grabar, Danijela Bambir, Fakultet organizacije i informatike Varaždin
Instrukcijski dizajner je jedno od najtraženijih zanimanja u e-obrazovanju. Posao je
instrukcijskog dizajnera da primijeni opće teorije učenja i poučavanja u izradi plana rada u
nekom nastavnom predmetu ili tečaju kojim će biti definirani nastavni sadržaji, sredstva i
postupci za postizanje ciljnih komepetencija polaznika nastave tijekom obrazovnog procesa.
Uspješnost u instrukcijskom dizajnu zavisi od provođenja velikog broja aktivnosti kao što su
npr.: utvrđivanje obrazovnih potreba polaznika nastave, njihovih predznanja i spremnosti za
praćenje različitih oblika nastave; izbor odgovarajućih tehnologija za prezentaciju obrazovnih
sadržaja, komunikaciju i suradnju između polaznika; proizvodnja nastavnih materijala u
skladu sa izabranom ili dostupnom tehnologijom; definiranje omjera tradicionalne i online
nastave u hibridnim kolegijima; priprema i provođenje evaluacije online tečaja, postupaka
poučavanja i aktivnosti polaznika nastave. Instrukcijski dizajner obično se u planiranju
nastavnog procesa pridržava jednog ili više principa poučavanja kao što su biheviorizam,
kongitivizam ili konstruktivizam te primjenjuje jedan ili više modela instrukcijskog dizajna.