CUC 2016 - iTalc – Open source alat za upravljanje računalnom učionicom
Autori: Jasminka Belščak, OŠ Petrijanec; Ljiljana Inkret-Martinčević, OŠ Breznički Hum; Mirjana Jambriško, OŠ Vinica
iTalc – Open source alat za upravljanje računalnom učionicom
CUC 2016, Rovinj, 11. studenoga 2016.
Budući da se u današnje vrijeme sve veća pažnja posvećuje STEM i IT području, kao nužan preduvjet efikasnog mentoriranja i poučavanja postavlja se upravljanje učionicom u kojoj se izvodi nastava na računalima. U mnoštvu dostupnih alata ističe se iTalc. iTalc je open source alat namijenjen upravljanju računalnom učionicom. Prezentacijom će se demonstrirati instalacija alata na nastavničko i učenička računala, podešavanje alata i istovremeno upravljanje računalima koja se nalaze u različitim učionicama. Zbog uporabe iTalc alata u nastavi uočeni su bolji rezultati i veća uspješnost kod učenika u školama jer pomaže u interaktivnosti i održavanju koncentracije.
Kratak opis alata/metode:
iTalc je open source alat koji može raditi istovremeno na različitim operativnim sustavima. Nastavnicima nudi neke jedinstvene mogućnosti poput veće interaktivnosti, održavanja koncentracije ili diskretne pomoći manje uspješnim učenicima u radu. Prikazati će se postupak stvaranja višestrukih virtualnih učiona, dodjeljivanja računala u učione i podešavanje prikaza zaslona. Zatim će se demonstrirati zaključavanje učeničkih računala i pogled na zaslone u realnom vremenu, način slanja poruka, udaljeno upravljanje, pokaz učeničkog rada i snimanje učeničkog rada. Nadalje, biti će pokazano i kako se šalju poruke i dijeli zaslon nastavničkog računala što omogućuje i nastavu na udaljenim računalima tj. nastavu u kući ili na bolničkom liječenju.
Objašnjenje kako navedeno izlaganje tematski pridonosi konferenciji:
• Uporabom alata iTalc omogućen je suvremeni pristupi nastavi i inovativna pedagogija, učenik koji je dulje odsutan može pažljivo pratiti nastavu i biti uključen u nastavni proces, u realnom vremenu rješavati zadatke i dobivati objašnjenja kad mu nešto nije jasno. Na taj način učenik je bolje motiviran jer može pratiti nastavu u realnom vremenu.
• Ostali nastavnici u nastavnom procesu (koji ne predaju informatiku) iskustvom stječu nova znanja, upoznaju mogućnosti alata i sami svladavaju mogućnosti primjene IKT-a. Samopouzdanje nastavnika povećava se, oslobađaju se eventualne nesigurnosti jer im alat omogućava kontrolu nastavnog tijeka.