P4 Hamish Macleod: ICT u obrazovanju - pouke iz prošlosti, izazovi budućnosti
Tehnologije nam ne pružaju samo nove načine postupanja, nego također i mnogo novih poslova, ali i razloge da postupamo drukčije. McLuhan je uočio da mi najprije oblikujemo svoje tehnologije, a zatim naše tehnologije oblikuju nas. Kada se primjenjuju u obrazovnom području, tehnologije se mogu koristiti kao potpora tradicionalnim postupcima, ili za preobrazbu naših postupaka, čime nam pružaju nove i poticajne prilike za istraživačko i iskustveno učenje. Međutim, čak i najradikalnije metode preobrazbe obrazovne tehnologije trebaju se razvijati u kontinuitetu s našim odavno utvrđenim i neprestano novim shvaćanjima o prirodi čovjekovog učenja i stjecanja znanja. Postoji opasnost da nas zaokupljenost mogućnošću novog odvede u obrazovne postupke, više zbog toga što ih tehnologija čini mogućima, nego što su utemeljeni u dobrom razumijevanju ljudske psihologije. Snažni motivatori za učenje potječu iz radoznalosti, odnosa s ljudima i društvene komunikacije. Posredstvom velikih baza podataka, visokobrzinske mreže i visoko razvijenih simulacija stvarnih i virtualnih svjetova, tehnologija nam može omogućiti bogato i poticajno okruženje za istraživačko i suradničko učenje. Slični sustavi nisu isključivo domena velikih obrazovnih ustanova ili vladinih odsjeka, nego su dio svakodnevnog iskustva čak i najmlađih učenika. U ovom se radu govori o nekim načinima na koje spomenute tehnologije mogu pružiti snažna i motivirajuća okruženja za učenje.
Napomena: predavanje će se održati na engleskom jeziku.