A1 Tajana Velikanja: Učenici izrađuju prezentacije na teme iz školskog gradiva
Učenici izrađuju prezentacije na teme iz školskog gradiva
Autori: Tajana Velikanja, OŠ Stoja Pula, OŠ Tone Peruška Pula
Rad:Učenici izrađuju prezentacije na teme iz školskog gradiva
Na satovima izborne nastave informatike unutar nastavne cjeline Izrada prezentacija
obrađivale su se razne teme vezane za alat PowerPoint. Kako bi učenici što bolje razvili
vještine rada s navedenim alatom dobili su jedan konkretan zadatak. Mogli su raditi
pojedinačno ili u paru.
Zadatak je bio:
1. odabrati jednu temu iz bilo kojeg udžbenika i bilo kojeg predmeta
2. izvući najbitnije činjenice iz odabrane teme koristeći udžbenik
3. pronaći na Internetu slike vezane za odabranu temu, a koje mogu pomoći da se
činjenice iz udžbenika jasnije dočaraju
4. pomoću alata PowerPoint napraviti prezentaciju o toj temi koristeći izvučene činjenice
iz udžbenika i prikupljene materijale s Interneta, vodeći računa o tome da će tu
prezentaciju koristiti budući naraštaji učenika i učitelji kad budu obrađivali dotičnu
temu
5. prezentacija mora biti jasna i privlačna
Učenici su dobili od mene (učiteljice) niz napomena vezanih za zadatak:
1. Broj slajdova nije bitan, bitno je kako je sadržaj prikazan
2. Na jednom slajdu ne smije biti previše teksta, samo dvije do tri najbitnije rečenice
3. Tekst na slajdovima mora biti dovoljno velik da ga pomoću projektora učenici
mogu jednostavno pročitati
4. S Interneta se smiju koristiti samo jasne slike (dakle bez mutnih slika)
5. Koristiti animacijske efekte, ali samo tamo gdje ima potrebe i smisla. Dakle bez
nepotrebnih umarajućih efekta
6. Može se koristiti i muzika ili neki drugi zvukovi ukoliko su vezani za temu
7. Istaknuti tekstove raznim podebljanim i obojanim okvirima
8. Rekla sam im da ću ja biti stalno tu i pomagati im sugestijama, idejama i naravno
pohvalama
Kod odabira načina na koji ćemo izvježbati ovaj alat razmišljala sam o tome da učenicima
bude zanimljivo i da budu motivirani da naprave što bolje zadatak i završe ga do kraja. Rekla
sam im da će oni početi stvarati bazu prezentacija školskog gradiva, da će sve ljepše
prezentacije biti pohranjene na CD-u i predane u školsku knjižnicu te stavljene na Internet
kako bi ih i ostali učitelji po potrebi mogli koristiti u nastavi. Ideja im se svidjela i svi su se
trudili napraviti što bolje i što više. Vjerujem da su se kroz ovaj zadatak osjećali korisno jer su
napokon osjetili da će njihov trud možda nekome i koristiti. U ovom su slućaju prezentacije
bile mali proizvodi koje su učenici kroz vježbu i učenje izradili. I to proizvodi namijenjeni
drugim učenicima. A tko može bolje osjetiti i znati što će se učenicima svidjeti, što će privući
njihovu pažnju nego upravo drugi učenici.
Učenici su zadatak radili nekoliko tjedana isključivo na satovima izborne nastave Informatike.
Nekome je trebalo više vremena, a nekom manje. Kao rezultat dobili smo niz radova, od kojih
su neki bili izuzetno interesantni.
Što smo postigli ovim zadatkom:
- učenici su razvijali vještine rada u alatu PowerPoint
- učili su odvajati bitno od manje bitnog izvlačeći tekst iz udžbenika
- učili su pronalaziti što kvalitetnije materijale (slike) na Internetu
- utvrdili su ili naučili sadržaj teme koje su obrađivali gotovo usput
- utvrdili su ili naučili sadržaj i svih ostalih tema koje su radili učenici, jer smo sve
radove prezentirali pomoću projektora ostatku informatičke grupe
- napravili su nešto korisno i lijepo, nešto što mogu i drugi koristiti
- učenici su bili ponosni kad su svoje radove vidjeli na www.skole.hr i kad su njihovi
radovi snimljeni na CD, predani školskom knjižničaru za potrebe ostalih učitelja
Nabrojati ću nekoliko ljepših radova, a autori radova su većinom učenici 7. i 8. razreda. Od
literature koristili su se udžbenici iz pojedinih predmeta koje su inače učenici koristili u
nastavi i Internet.