A15 Snježana Babić: Kako postići uspjeh u e-tečaju?
Kako postići uspjeh u e-tečaju?
Autori: Snježana babić, Veleučilište u Rijeci; Mario Jadrić, Ekonomski fakultet u Splitu
Rezultati mnogih istraživanja pokazuju da svi polaznici nisu jednako uspješni u pohađanju
e-tečaja i da na njihov uspjeh utječu brojni činitelji. Sve veća popularnost e- tečajeva u
obrazovnom procesu zahtijeva od polaznika da adaptira već ranije usvojene vještine iz
tradicionalnog obrazovnog procesa. Watkins & Corry (2004) [4] navode da presjek vještina
uspješnog tradicionalnog učenja: način učenja, upravljanje vremenom, bilješke, učinkovito
čitanje, kritičko promišljanje i pisanje s novim online vještinama: pristup, komunikacija,
pretraživanje sadržaja, preuzimanje sadržaja, uspoređivanje i sinteza vode u siguran uspjeh u
e-learningu. Uz navedene vještine uspješnog online učenja, polaznici će u različitim
situacijama kao i u različitim online tečajevima razvijati svoje osobne online vještine.
Općenito, svaki polaznik da bio bio uspješan online polaznik, prije početka rada u online
tečajevima, treba posjedovati slijedeće kvalitete: biti «samousmjeravajući» i motiviran, imati
dobre osnovne vještine u radu s računalom, imati omogućen pristup računalu koje je
priključeno na internet, moći dobro čitati i pisati , bez ustručavanja tražiti pomoć kad mu je
potrebna, biti znatiželjan, biti spreman dijeliti svoje iskustvo s instruktorom i drugim
studentima, treba imati dobre vještine upravljanja vremenom, ne treba se oslanjati na face to
face interakciju s instruktorom i drugima. Mnoge organizacije prije pohađanja online tečaja
pomoću određenog instrumenata (anketa) polaznicima e-tečaja omogućuju da ispita svoju
spremnost ili nespremnost za rad u e-tečaju. Na pitanje, da li će e-učenik nakon cijelog ciklusa
pripreme ipak završiti e-tečaj s uspjehom, teško je dati potvrdan odgovor. Rezultati brojnih
istraživanja pokazali su da veliki postotak polaznika ne završava započete e-tečaje.