A5 Ljiljana Ille: Utijecaj ITC-a na nastavu
Autori: Ljilljana Ille, Grafička škola u Zagrebu; Sanja ledinek, OŠ Tituša Brezovačkog
Informacijsko komunikacijeske tehnologije (ICT) postale su sastavni dio svih aspekata
života. Kroz proteklih 20 godina korištenje ICT-a je temeljito promijenilo praksu i načine
poslovanja u skoro svim oblicima gospodarstva. Unutar obrazovanja, ICT je počeo imati značaj
ali utjecaj još uvijek nije tako intenzivan kao u ostalim poljima. U svijetu koji se tako brzo razvija
u digitalnom mediju i informaciji, uloga ICT u obrazovanju postaje sve važnija i ta važnost će
nastaviti rasti i razvijati se. Obrazovanje je vrlo socijalno orjentirana aktivnost i kvalitetna
naobrazba je tradicionalno bila povezana s kvalitetnim učiteljima koji su imali visoki nivo
osobnog kontakta s učenicima (nastavnik u centru). Primjena ICT u nastavi dovela je do oblika
nastave poznatih kao eLearning ili eNastava. U školama su svi učenici jednaki, no sposobnosti
učenika da ispunjavaju zadatke i uče razlikuju se, stoga je od njih potrebno tražiti ispunjavanje
različitih zahtjeva. I same škole s obzirom na promijene u tehnologiji, društvu i kulturi sposobne
su svakodnevno mijenjati se i prilagođavati.
Danas se, informacijska i komunikacijska tehnologija (ICT) često koristi kako bi svakom učeniku
pojedinačno omogućila prikladan program učenja. To je tema ovog članka. U središte pažnje
dolazi inicijativa ICT-a za učenje te sveobuhvatno mijenjanje podučavanja i učenja u školama.
Točnije, fokus je na potrebi nastavnika za inspiracijom i osuvremenjenim znanjem iz pojedinog
područja. Preporuka je primjena različitih načina prikladnih za razmjenu znanja u praksi kako
bi svi učenici pouzdano i kreativno koristili ICT kao pomoć za razvijanje vještina i stjecanje
znanja potrebnih za ostvarenje zadanih osobnih ciljeva.